Leti6teАвтоматизацията е на път да атакува следващата си жертва – стандартният пункт за рентгенова проверка на багажа на летищата, пише Businessweek, цитиран от Investor.bg в статия на Драгомир Попов. Базираната в Пало Алто, Калифорния, малка компания Qylur оповести, че ще започне да предлага автоматизирани пунктове още през следващата година. Инженери на фирмата вече провеждат тестове на системата, която ще може да се използва навсякъде, където има нужда от строг контрол на внасяните предмети.
Идеята на Qylur е в пълен синхрон с тенденциите в Силициевата долина, според които машините могат да заменят хората във все повече длъжности. Ползите са добре известни – машините не се оплакват, не стачкуват, не пушат, и не боледуват.
Технологията се състои от няколко шестоъгълни клетки, които са позиционирани около централно разположен сензор. Именно той започва автоматично да проверява багажа за опасно изглеждащи обекти, химикали и радиация. Единственото, което човек трябва да направи, е да постави вещите си, да сканира баркода на билета или бордната си карта, и да затвори вратата. Машината започва да сканира съдържанието и да сравнява характеристиките на предметите с всички останали, които някога са преминавали през нея. Иначе казано, тя се учи в процеса на работа.
Идеята е не просто да се сравни един нож с друг в базата данни, а да разбере машината какво представлява ножа. Сканирайки хиляди куфари, тя трупа все повече информация за формата и размера на предметите, което впоследствие ѝ помага да вземе решението опасни ли са те, или не. От компанията не дават повече подробности около системата, освен че тя ще има способността да се адаптира и да изолира случаите, когато става въпрос за фалшива тревога. Qylur e получила и федерален сертификат, който снема отговорността от потребителите, в случай че машината допусне грешка и пропусне опасен предмет в техния багаж. Според представители на компанията една подобна машина с пет клетки може да замени пет рентгена, обработващи пътници на летището. Тя ще може да поеме същото количество хора за същото време, но се нуждае от една четвърт от мястото и три пъти по-малко обслужващ персонал (5 вместо 15 души).
Услугата обаче ще бъде платена. От Qylur обмислят цена между 0.20 цента и 1 долар на чанта, като в замяна предлага поддръжка на системата. Друг доход ще идва от екраните, на които ще се излъчват реклами.

От Qylur смятат, че изобретението им ще увеличи сигурността на места, които не могат да си позволят традиционен пункт – стадиони и увеселителни паркове, например.

Читателите, които се интересуват от темата за охраната на летищата, могат да прочетат материала ни „Сигурността на летищатаТУК

Print Friendly