Представителството на Европейската комисия в България, Информационното бюро на Европейския парламент, както и Информационният център на Европейския съюз от петък (14 юни) вече са в нова сграда в София – на ул. „Раковски” 124, недалеч от площад „Славейков”. Сградата е собственост на Европейския парламент, а представителството на Европейската комисия е наемател. Като специализиран портал за охрана и сигурност, Security.bg реши да ви запознае с особеностите при охраната на тези така важни за международния авторитет на България институции.

сек.2

Богдан Стойчев, управител на „Глобал секюрити сървисис“

Научихме, че охраната се осъществява от „Глобал Секюрити Сървисис“ ООД – една сравнително нова компания. Нейният управител Богдан Стойчев бе любезен да ни отдели време и да отговори на въпросите ни.

В офиса на фирмата, в непосредствена близост до столичния булевард „Витоша“ ни посрещна млад човек с много позитивно излъчване. Оказа се, че в професионалната си биография той има богат опит. Започнал като охранител в общинска фирма преди 10 години, ръководи охраната на десетки обекти в няколко охранителни компании, отговарял за сигурността на стратегически обекти сред които Посолството на Великобритания, Посолствата на Германия, Гърция, Холандия, Италия, Корпуса на мира…

Натрупал професионален и житейски опит, Богдан Стойчев основава с партньор от Германия „Глобал Секюрити Сървисис“ ООД. Хубавите събития в живота му тепърва предстоят – през юли очаква да му се роди син!

–  Г-н Стойчев, как възложиха на компанията ви да охранява новата сграда на Европейската комисия?

– В началото на годината ние осъществявахме охраната на няколко обекта в София, когато представителството на Европейската комисия в България изпрати покани  към няколко фирми, сред които бяхме и ние за условията, при които биха поели охраната на новата сграда. Използвах придобития опит в организирането на охраната на подобни (стратегически) обекти, потрудих се и представих подробна концепция за охраната на сградата. Акцентът беше в съчетаването на две неща – публичността на институцията, нейната отвореност за граждани, от една страна, и недопускането на възможност за терористични посегателства, от друга. Наблегнах на професионалната квалификация на моите служители, които са атестирани, преминали са през специализирано обучение и при нас, и в учебния център на колегите от „Крон секюрити“. При нас работят млади хора, мотивирани и способни да се справят с предизвикателствата на професията. Обърнахме специално внимание на детайлите в охраната на сградата – видеонаблюдение, контрол на достъпа, скенери, металодетектори, паник-бутони, пожароизвестяване, обработване на сигналите от денонощен дежурен център, нощни обходи… По линия на  сигнално-охранителната техника имаме подкрепа от наша партньорска фирма „Секюрити Алианс”, която обезпечи на много високо ниво техническата охрана. Ще използвам случая и да благодаря специално на нашия колега г-н Здравко Дерелиев, експерт с над 15-годишен опит в охранителната сфера, член на CoESS, който ни даде много ценни практически съвети и предложения.

Имахте ли срещи с представители на възложителя?

– Разбира се, това беше важен момент за нас. За охраната на такъв тип представителства отговаря лично секюрити мениджъра на Европейската комисия, който дойде от Брюксел, и с когото разговаряхме подробно. Обменихме опит и обсъдихме предизвикателствата при осъществяването на охрана при подобни обекти. В крайна сметка и двамата изразихме увереност, че със съвместни усилия ще съумеем да предоставим качествена охранителна услуга, която да отгаваря на характера на  обект като  Европейската комисия и Европарламента.

Според вас, с какво спечелихте?sec.bg

– Ние успяхме да покрием високите изисквания. В същото време възлагането на охраната на такива институции, като представителството на Европейската комисия и Европейския парламент отговарят на нашия принцип – да предлагаме услуги с безкомпромисно качество, но не на всяка цена. Това налагаме в отношенията си с потенциалните клиенти. Със съжаление виждам как икономическата криза кара някои компании да правят компромиси, да поемат ангажименти, които не винаги са разчетени да мотивират максимално конкретните изпълнители, а това рано или късно се отразява на качеството, а от там – и на имиджа на компанията. Това ние не си позволяваме.

Как намирате нови клиенти в тия трудни времена?

– Насочени сме към клиенти, за които сигурността не само, че има значение, но и я оценяват високо. Фактът, че предлагаме широк спектър от охранителни услуги, ни дава предимството да подхождаме индивидуално, съобразно  изискванията и осбеностите. Изготвяме индивидуална „концепция за сигурност” за всеки клиент, оценяваме риска и предлагаме оптимални решения. Консултираме професионално, стремим се да намерим оптималното съчетание на техническо обезпечаване с ресурси от хора. Всъщност едва ли можем да го кажем по-просто от девиза на нашата компания „Ние предлагаме сигурност!“.